Publicerad: 2005-01-17

Manusutbildningen för film & TV på Göteborgs filmfestival!

NYHET Studenterna på manusutbildningen för film & TV förlägger en vecka av studierna till Göteborgs filmfestival, det viktigaste mötet för film- och tv-branschen i Sverige. Utbildningens konstnärliga ledare medverkar i festivalens seminarieprogram.

Under veckan på Göteborgs filmfestival får studenterna får möta regissörer, manusförfattare och representanter för andra utbildningar. Manusutbildningen har satt samman ett program av ”masterclasses”, bland annat med skådespelaren och regissören Charles Dance. Dessutom kommer studenterna att ta del av många av seminarierna i festivalens seminarieprogram Cinemix.

Under två dagar befinner sig manusutbildningen på Högskolan för Film, som är en av utbildningens samarbetspartners. Förhoppningsvis räcker tiden också till för några biografbesök.

Inom festivalens seminarieprogram håller manusutbildningens konstnärlige ledare Claes-Göran Lillieborg ett seminarium tillsammans med dramatikerförbundets Susin Lindblom.

Seminariet ”Ditt manus – din rätt” kommer att handla om avtals- och rättighetsfrågor, viktiga för varje manusförfattare att sätta sig in i. Medverkar under programpunkten gör också manusförfattaren Jonas Frykstedt, som bl.a. skrev manuset till ”Dödsklockan” och ”Detaljer”.

För tid och plats för seminariet, se filmfestivalens webbplats: www.giff.se

För ytterligare information kontakta

Claes-Göran Lillieborg0708–23 88 14 eller 090–786 64 13