Publicerad: 2023-03-01

Nominera till Handelshögskolans pedagogiska pris 2023

NYHET Nu kan du nominera till Handelshögskolans pedagogiska pris. Både studenter och anställda kan nominera. Nomineringen inlämnas senast 24 /3 kl. 17:00.

Handelshögskolan utser årligen en pedagogisk pristagare. Syftet med priset är att uppmuntra våra lärare som gör goda pedagogiska insatser i grundutbildningen samt att stimulera pedagogisk utveckling vid Handelshögskolan.

Alla anställda vid Handelshögskolan och studenter vid våra program och kurser uppmanas att nominera lärare eller lärarlag. Studenter som nominerar måste ha varit aktiva i någon av våra kurser/något av våra program under 2022 och 2023.

Alla former av kvalitetshöjande aktiviteter som syftar till att stödja studenternas lärande uppmärksammas och sådana aktiviteter kan ske i såväl direkta undervisningsaktiviteter som i pedagogiskt utvecklingsarbete. En lärare eller ett lärarlag som verkar inom ramen för grundutbildningen kan nomineras till pedagogiska priset om hen/de under kalenderåret 2022 gjort särskilda pedagogiska insatser genom någon av nedanstående aktiviteter:

• Utformat lärandeaktiviteter med studenternas lärande i fokus.
  • Integrerat samverkan och/eller arbetslivsanknytning i kursens upplägg och innehåll.
  • Haft särskilt fokus på forskningsanknytning i upplägg och innehåll.
  • Arbetat med pedagogisk förnyelse (exempelvis lärandeaktiviteter och examinationsformer).
  • Utvecklat kurser och program.

Läs mer om hur du gör för att nominera