Publicerad: 2015-02-05

Nominerad till Umeå studentkårs studievägledarpris 2015

NYHET Jenny Dufweke, studievägledare vid Pedagogiska institutionen, är nominerad till Umeå studentkårs studievägledarpris 2015.

- Det är självklart en ära, bara att bli nominerad. Någon eller några av mina studenter uppskattar tydligen vad jag gör, så det bekräftar ju att jag sköter mitt jobb, säger Jenny glatt.  Umeå studentkårs studievägledarpris är årligt återkommande och har delats ut under lång tid. Det är enbart studenter som har rätt att nominera och samtliga studievägledare vid Umeå universitet är behöriga pristagare. Utdelningen av priset sker i samband med Umeå universitets vårpromovering.- Senaste åren har flera studievägledare här vid Pedagogiska institutionen både varit nominerade och till och med vunnit priset, så det är ett kvitto på att vi gör ett bra arbete vid institutionen, fortsätter hon.På frågan om varför hon själv tror att hon har nominerats, svarar Jenny:- Jag hoppas att det är för att studenterna ser mig som engagerad, noggrann och närvarande när de behöver råd, stöd och information.
Nu återstår från de nominerade att svara på några frågor från studentkåren. Juryn som består av Umeå studentkårs studentombud behandlar samtliga svar anonymiserat. Därefter meddelas vem som vunnit priset. Spännande.