Publicerad: 2011-09-16

Nomineringarna till Umeågalan 2011 är klara

NYHET Nu är nomineringarna klara för Umeågalan, näringslivets egen prisgala. Bland de nominerade finns bland annat företag med kopplingar till Umeå universitet.

Den 10 november anordnas Umeågalan, som är både en fest och ett stort mingelevenemang för länets företagare, samt en prisgala där de främsta företagarna från året som gått utses.

Nominerade som Årets företagare 2011:Stefan Andersson och Sara Sandström Nilsson, Galleri Andersson/SandströmLars och Per Åkerlund, Duå
Bernt och Ingrid Nygren, Bernt & Ingrid Nygren Holding AB

Nominerade som Årets avknoppningsföretag 2011:redQLedarskapscentrum
Algoryx

Nominerade som Årets tillväxtföretag 2011:Via Travel Norrland ABSvenska Försäkringsfabriken i Umeå AB
ThorenGruppen AB

Nominerade som Årets unga företagare:The CoreFriendly Future
Dohi Sweden AB

Nominerade som Årets nyföretagare 2011:Dohi Sweden ABHjärtero AB
Umeå Hump AB

Nominerade som Årets marknadsförare 2011:BeGreen UmeåToontrack Music AB
Västerbottensost

Nominerade som Årets hantverksstipendiat 2011:Carin PallinHälje Gård
HotpaintArt

Nominerade som Årets exportföretag 2011, Umeå kommuns företagarpris, VK:s varumärkespris, Årets huvudpartnerpris, Umeågalans profilpris: tillkännages under galan.

Redaktör: Anette Olofsson