Publicerad: 2015-10-29

Nomineringen öppnad för RiseB's uppsatspris 2015

NYHET Nomineringsförfarandet för RiseB’s uppsatspris för uppsatser skrivna under 2015 är nu öppet. Priset skall gå till en företagsekonomiuppsats med inriktning mot hållbarhet och/eller företagsetik. Sista ansökningsdag är 31 januari 2016.

Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB.se) vid Handelshögskolan vid Umeå universitet utlyser ett årligt uppsatspris med syfte att uppmuntra ekonomstudenter att intressera sig för och fördjupa sig i hållbarhet och företagetik. Berättigade att söka uppsatspriset är studerande inom företagsekonomi som har författat en uppsats på kandidat-, magister- eller masternivå där huvudfokus är hållbarhet och företagsetik. Priset delas ut ihop med Umeå Energi och vinnaren tilldelas 25 000 kr.

Följ denna länk för att läsa mer kring uppsatspriset och för att nominera uppsatser.

Följ denna länk för att läsa om förra årets pristagare.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/