Publicerad: 2021-11-09

Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC)

NYHET Handelshögskolan arrangerar denna vecka, 9 – 11 november Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC).

NRWC-konferensen samlar omkring 100 forskare från olika discipliner med fokus på detaljhandel för att dela och ta del av all spännande forskning som sker inom området.

Vi ser det som ett utmärkt tillfälle att visa upp Umeå universitet och Umeå som stad samt många av de fantastiskt duktiga entreprenörer vi har i regionen.

NRWA - Nordic Retail and Wholesale Association är ett handelsinriktat akademiskt forskningsnätverk initierat av och finansierat av Handelsrådet och Hakon Swensons Stiftelse.

Organisationskommitté

Dr Elin Nilsson (ordf), professor Sofia Lundberg, professor Lars Silver och docent Johan Lundberg.

Mer detaljerad information finns på konferensens hemsida: www.nrwa.se