Publicerad: 2022-06-22

Ny antagningsomgång öppen inom Nationella forskarskolan i allmänmedicin

NYHET Ett nytt intag av doktorander är öppen för ansökan inom den Nationella forskarskolan i allmänmedicin. Den riktar sig till doktorander från alla yrkeskategorier som har forskning inom allmänmedicin eller primärvården.

Text: Kristina Lindblom

Det är dags för det trettonde intaget sedan starten och antagningsomgången är öppen till och med den 15 september.

Nationella forskarskolan i allmänmedicin vill ge doktorander i allmänmedicin eller primärvård möjligheter och erfarenheter utöver det som ges via ordinarie doktorandutbildning. Forskarskolan vill stimulera till kreativa och hållbara miljöer för forskning i primärvård och uppmuntra multidisciplinär forskning.

Ta chansen och få nya möjligheter och erfarenheter!

Forskarskolan strävar efter att stimulera till kreativa och hållbara miljöer för forskning i primärvård och uppmuntra multidisciplinär forskning. Inom ramen för forskarskolan ges du möjlighet att knyta både nationella och internationella kontakter.

Forskarskolans kärnområden är:

• att öka doktorandernas erfarenheter av internationell undervisning och internationella perspektiv på forskning i primärvården
  • att skapa grund för nätverksbygge mellan doktorander och etablerade forskare
  • att stimulera mång- och tvärvetenskap
  • att bidra till samverkan nationellt och internationellt

Antagning

För att antas inom forskarskolan bör du vara antagen till utbildning på forskarnivå med inriktningen mot allmänmedicin eller primärvård.

Mer information om hur du ansöker hittar du här.

Frågor

Om du vill veta mer eller har frågor kring antagning, kontakta Elin Lindahl.

Elin Lindahl
Utbildningssamordnare