Publicerad: 2013-04-17

Ny bok med fallstudier kring hållbarhetsprojekt

NYHET Flera RiseB-forskare presenterar olika miljöprojekt i en ny bok om industrikluster. Bland annat behandlas interaktiv källsortering, utveckling av ett bioraffinaderikluster och hållbar tillverkning av textilier.

Boken Marketing management in geographically remote industrial clusters: Implications for business-to-consumer marketing, som publicerats av World Scientific Publishing med redaktörerna George Tesar och Jan Bodin (USBE) innehåller tre fallstudier av forskare knutna till RiseB:

• Social and environmental value-based cluster development: The dilemma of wishing to do good by selling textile goods av Johan Jansson, Mattias Jacobsson från USBE/RiseB och Jonas Forsberg och Anders Sandlund från RedQ.
  • Cluster development and marketing challenges for a regional biorefinery cluster av Andrew Arbuthnott, och Johan Jansson från USBE/RiseB.
  • Interactive Recycling – Service Innovation in a green cluster av Tomas Blomquist, Sofia Isberg och Helena Renström vid USBE/RiseB.

Mer att läsa om boken finns på förlagets hemsida.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/