Publicerad: 2012-01-27

Ny bok: Musikämnets möjligheter

NYHET Lorentz Edberg, universitetsadjunkt, musiker och doktorand vid institutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet, har skrivit en lärobok om hur lärare tillsammans med elever kan utveckla elevaktiv musikundervisning i klassrummet och på skolscenen.

Boken som bygger på en lång erfarenhet av att vara musiklärare i den svenska skolan. Boken som bl.a. är tänkt som kurslitteratur på lärarhögskolor och musikhögskolor handlar om hur lärare tillsammans med elever kan utveckla elevaktiv musikundervisning i klassrummet och på skolscenen. Den syftar också till att inspirera, erbjuda kunskap och uppmuntra till nya idéer i musikundervisningen. Boken rymmer en stor mängd kreativa exempel som inspirerar till skapande och fortsatt utveckling av musikämnet.

Mer om boken på studentlitteratur.se

Redaktör: Per Melander