Publicerad: 2018-02-21

Ny kompletteringsutbildning för personer med utländsk högskoleexamen

NYHET I höst startar vid institutionen för socialt arbete en kompletteringsutbildning för personer med avslutad utländsk högskoleutbildning i socialt arbete.

Utbildningen vänder sig till personer som har en avslutad utländsk högskoleutbildning i socialt arbete eller motsvarande inom samhällsvetenskap, till exempel en universitetsexamen i psykologi, sociologi eller pedagogik med inriktning mot socialt arbete. Utbildningen omfattar fyra terminers heltidsstudier (120 hp) som läses tillsammans med den reguljära utbildningen för socionomer, dock görs inte alla moment.

Utbildningen leder fram till en högskoleexamen i socialt arbete. Målet är man efter utbildningen ska ha kunskaper som är relevanta för att kunna arbeta inom socialt arbete i Sverige.

Mer om utbildningen finns att läsa här: http://www.socw.umu.se/kompetensutveckling/

Redaktör: Ellinor Gustafsson