Publicerad: 2016-10-14

Ny medlem i Handelshögskolans styrelse

NYHET Handelshögskolan vid Umeå universitet har egen styrelse med externa och interna ledamöter. Ny styrelsemedlem i höst är HR direktör Louise Ring. Louise sitter sedan tidigare också med i programrådet för Civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik.

Louise Ring är HR direktör på Axfood och sitter sedan 2005 även med i Axfoods företagsledning. Andra uppdrag som hon har är: ledamot i programrådet för civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik som ges av Handelshögskolan vid Umeå universitet och Diskrimineringsombudsmannens råd. Louise fick Årets Hederspris inom employer branding 2015 med motiveringen:

Denna person är en inspiratör för många och har lyft upp employer branding-frågan på agendan. I arbetet med att bli en attraktiv arbetsgivare har hon lagt stor vikt vid två avgörande frågor; mångfald, för att säkerställa att kunna locka till sig de bästa talangerna, och intern rörlighet, för att motivera medarbetarna att stanna kvar. Detta har lett till stolta medarbetare som utvecklar både sig själva och organisationen för framtiden.

2012 fick Louise även pris för Årets mångfaldsarbete.

Handelshögskolans styrelse

Handelshögskolans styrelse ansvarar för den långsiktiga inriktningen av övergripande mission, vision, mål och strategier med avseende på utbildning, forskning och aktiviteter förenade med näringsliv och förvaltning.

Externa ledamöter:

• Anna Thoursie (ordförande) chefsekonom Ledarna