Publicerad: 2016-09-08

Nya studenter hälsades välkomna till Institutionen för psykologi

NYHET Institutionen för psykologi ordnade med ett välkomstarrangemang för alla nya studenter första veckan på höstterminen. Syftet var att ge studenterna nyttig information men framförallt att hälsa dem välkomna till institutionen.

Välkomstarrangemanget 31 augusti, för alla nya studenter, både programstudenter och fristående studenter blev välbesökt och mycket uppskattat. Studenterna fick ta del av information om allt från universitetets organisation till hur institutionen arbetar med studentinflytande. Studenterna fick också göra en mentometerquiz med frågor av både praktisk och mer skämtsam karaktär.Arrangemanget avslutades med ett mingel i ljusgården där studenterna fick träffa institutionens personal; administratörer, lärare och forskare.
 - Det blev lyckat och gav mersmak inför kommande terminer, säger Jenny Nilsson, projektledare för "Aktiv Studentmedverkan", Institutionen för psykologi.