Publicerad: 2013-02-27

Nya tjänster ersätter UmUdator-konceptet

NYHET Under hösten 2012 har vi arbetat fram nya tjänster som ersätter UmUdator-konceptet. För er som redan har UmUdatorer blir det ingen skillnad, avtalen kommer att gälla avtalsperioden ut. Däremot kommer möjligheten att beställa nya UmU-datorer tas bort.

Vi erbjuder två nya tjänster - Standardiserad installation och Tillgång till lösning för klienthantering.

Standardiserad installation är en tjänst som passar dig som vill ha en stabil PC-installation. Installationen innehåller ett standardiserat programutbud som passar de flesta pc-användare på Umeå Universitet.

Mer om den tjänsten kan du läsa i tjänstekatalogenTjänsten beställer du i Wisum

TIllgång till lösning för klienthantering är en ny tjänst som nu finns tjänstekatalogen. Lösningen passar institutioner och enheter som vill ha en bra överblick och effektiv hantering av sin IT-miljö.

Läs mer om tjänsten Tillgång till lösning för klienthantering
Kontakta Sara Vilhelmsson, om ni är intresserade av den tjänsten

Redaktör: Anja Axelsson