Publicerad: 2023-05-16

Presentera din forskningsidé

Har du en forksningside där AI kan involveras som du vill utveckla med nya perspektiv? Söker du expertis utanför ditt område? Då kan TAIGAs pitch-evenemang i september vara rätt forum. Detta ger dig en tvärvetenskaplig plattform där du kan presentera dina forskningsidéer för en diversifierad publik, med målet att hitta samarbetspartners eller nästa steg i ditt projekt. TAIGA kommer att ge stöd till projekt som fokuserar på artificiell intelligens och dess utveckling, tillämpning, implementering och inverkan på samhället under processen, från idé till färdig projektansökan, med uppföljningsevenemang under hösten. Ta chansen att diskutera i en avslappnad och kreativ miljö.  Lunch ingår.

Onsdag 6 september 12-13
Onsdag 20 september 12-13
Onsdag 27 september 12-13

Maila annakarin.resoluth@umu.se om du är intresserad av att presentera din ide!

Om TAIGA

TAIGA är ett fakultetsövergripande centrum vid Umeå universitet. Vårt syfte är att främja transdisciplinär forskning och utbildning inom Artificiell intelligens (AI), dess tillämpningar och konsekvenser samt att skapa en stark internationell forskningsprofil för Umeå universitet som använder hela universitetets tvärvetenskapliga bredd.

Vi gör detta genom att skapa en fakultetsövergripande struktur för transdisciplinär AI-forskning och utbildningssamarbeten. Vi erbjuder mötesplatser, aktiviteter och stöd för att inspirera, utmana och vägleda forskare, lärare och studenter som vill utveckla AI relaterad forskning. Vidare skapar och upprätthåller vi nationella och internationella samarbeten och nätverk inom AI relaterad forskning och utbildning. TAIGA är en universitetsgemensam ingång för den intresserade allmänheten samt externa parter, verkar för att främja samverkan med det omgivande samhället och bidrar till att forma samhällsdebatt och policyutveckling gällande AI till gagn för alla.