Publicerad: 2012-05-15

Nyhet! Vårintag på basåret

NYHET Vill du komplettera dina betyg, men behöver inte hela basåret? Från och 2013 tar vi in studenter direkt till basårets vårtermin. Vårterminens kurser ger dig platsgaranti på civilingenjörs- och högskoleingenjörsprogrammen och naturvetarutbildning med inriktningarna datavetenskap samt tillämpad fysik och matematik.

Behörighetskrav: grundläggande behörighet och Matematik C, samt antingen Fysik A eller Kemi A. Ansökan sker 15 september-15 oktober på www.antagningen.se.
Basåret är till för dig som vill läsa naturvetenskap eller teknik på universitetet, men saknar fullständig behörighet. Ofta behöver du läsa kurser under ett läsår, men för dig som redan har viss behörighet i natur- och teknikämnena erbjuds nu möjligheten att kliva direkt in på vårterminens kurser.

Redaktör: Anna-Lena Lindskog