Publicerad: 2015-09-01

Nysläppt bok om lärande i arbetslivet

NYHET Flera forskare från Pedagogiska institutionen är med och bidrar till boken "Working and Learning in Times of Uncertainty: Challenges to Adult, Professional and Vocational Education" som nyligen släppts på förlaget Sense Publishers.

Ulrika Haake, docent vid Pedagogiska institutionen, är en av redaktörerna för boken som det internationella förlaget "Sense Publishers" nyligen har gett ut. Boken finns även som open access online.  Den handlar om olika aspekter av lärande i arbetslivet i Europa i en tid av globalisering och osäkerhet.

Själv är Ulrika medförfattare till tre kapitel. Även Thomas Bäck och Ola Lindberg, nu verksamma vid institutionen, samt Oscar Rantatalo och Gun Sparrhoff, tidigare medarbetare vid institutionen har bidragit med material till boken.

- Alla med intresse för vuxnas lärande och arbetslivsrelaterad pedagogik borde läsa boken, säger Ulrika Haake. Uppdelningen i att presentera studier på mikro-, meso- och makronivå är ett nytt grepp att diskutera vuxnas lärande på.

Läs boken online