Publicerad: 2018-05-24

Nytänkande studenter skapar delaktighet

NYHET Att främja integration för nyanlända och utveckla hållbar ergonomi för unga violinister, är exempel på projekt som arbetsterapeutstudenter vid Umeå universitet har jobbat med under våren. 29 maj presenterar de sina projekt i Utopia.

Den avslutande kursen ”Innovation och förändringsarbete i samverkan” innebär att studenterna arbetar tillsammans med olika organisationer för att identifiera behov av delaktighet hos olika grupper och personer.

För att skapa delaktighet använder de allt från modern teknik och sociala medier till skapandet av fysiska mötesplatser för social gemenskap.

Välkomna att träffa studenterna och deras samarbetspartners.

Lokal: Utopia
Datum: Tisdagen den 29 maj
Tid: 10-16

För mer information, kontakta:

Elin Granholm Valmari, kursansvarig, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering/arbetsterapi090-786 91 06
elin.granholm@umu.se

Studenterna samarbetar dessa organisationer: Musikskolan, Handkirurgen NUS, Friluftsfrämjandet, Vän i Umeå, Umeå stadsbibliotek, Medicinska biblioteket, Frivilligcentralen i Umeå, Neuroförbundet Umebygden, Synskadades riksförbund Västerbotten, International staff Umeå universitet och Dalkarlså folkhögskola.

Redaktör: Lena Åminne