"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2013-03-05

Nytt nummer av av tidskriften Education Inquiry (Volume 4, No. 1, Mars 2013)

NYHET Nu finns årets första nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda hem på vår webbplats. Detta nummer innehåller både en tematisk del och en öppen del med fristående artiklar.

Nu finns årets första nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda hem på vår webbplats. Tidskriften utges av Lärarhögskolan, Umeå universitet.

Här kan du läsa mer om numret och ladda hem det.

I den tematiska delen finns:

  • Daniel Faas: ”Ethnic diversity and schooling in national education systems. Issues of policy and identity”
  • Yvonne Leeman & Sawitri Saharso: “Coming of age in Dutch schools. Issues of schooling and identity”
  • Mary Darmanin: “The ‘smallness’ of minimalist tolerance”
  • Farzana Shain: “Race, nation and education: An overview of British attempts to ‘manage diversity’ since the 1950s”
  • Cecile Wright: “Understanding black academic attainment: Policy and discourse, educational aspirations and resistance”
  • Christina Hadjisoteriou & Panayiotis Angelides: “The politics of intercultural education in Cyprus: policy-making and challenges”
  • Philipp Schnell, Elif Keskiner & Maurice Crul: “Success against the Odds: Educational pathways of disadvantaged second-generation Turks in France and the Netherlands”
  • Nathalie Rougier: “The hijab in the (denominational) Irish education system – tolerated or accepted?”
  • Kalervo Gulson & Taylor Webb: “”A raw, emotional thing”: School choice, commodification and the racialised branding of Afrocentricity in Toronto, Canada”
  • Audrey Osler & Chalank Yahya: “Challenges and complexity in human rights education: Teachers’ understandings of democratic participation and gender equity in post-conflict Kurdistan-Iraq”