"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2014-12-11

Nytt nummer av av tidskriften Education Inquiry (Volume 5, No. 4, 2014)

NYHET Nu finns årets fjärde nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda ner. Detta nummer innehåller åtta originalartiklar. Tidskriften utges på uppdrag av Lärarhögskolan, Umeå universitet.

Läs mer om numret och ladda hem det

Redaktörer: Nafsika Alexiadou and Linda Rönnberg 

Innehåll:

Silent and explicit borrowing of international policy discourses. The case of the Swedish teacher education reforms of 2001 and 2011 
Wieland Wermke, Gabriella Höstfält

Inspections of Swedish schools: A critical reflection on intended effects, causal mechanisms and methods 
Jan-Eric Gustafsson, Rolf Lander, Eva Myrberg

Satisfactory Progress? Keywords in English School Inspection 
John Clarke, Jacqueline Baxter

Historical Consciousness and Historical Media - A History Didactical Approach to Educational Media 
Robert Thorp

The construction of the ideal pupil – teacher training as a discursive and governing practice 
Lena Sjöberg

Pedagogues’ Constructions of Gender Equality in Selected Swedish Preschools: A qualitative study 
Charlotta Edström

The assessment process in two different year-five classrooms in Sweden 
Tord Göran Olovsson

What are they talking about? The construction of good teaching among students, teachers and management in the reformed Danish upper secondary school 
Dion Rüsselbæk Hansen, Jakob Ditlev Bøje, Steen Beck