"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2016-09-05

Nytt nummer av tidskriften Education Inquiry

NYHET Nu finns årets tredje nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda ner. Detta temanummer innehåller artiklar på temat utvärdering och styrning med fokus på lokala tolkningar och användningar. Tidskriften ges ut på uppdrag av Lärarhögskolan vid Umeå universitet och kan laddas ner utan kostnad.

Läs mer om numret och ladda hem det: http://www.education-inquiry.net/index.php/edui/issue/view/1752

Redaktörer: Nafsika Alexiadou och Linda Rönnberg 
 

__________________________________________________________
Education Inquiry Volume 7(3)
__________________________________________________________

Editorial

  • The role of evaluation in Local School Governance in Sweden: Editorial introduction
    Anders Hanberger

Thematic Section

  • Evaluation in Local School Governance: A Framework for Analysis
    Anders Hanberger            
     
  • Evaluation systems in a crowded policy space: Implications for local school governance
    Lena Lindgren, Anders Hanberger, Ulf Lundström     
     
  • Navigating the Evaluation Web: Evaluation in Swedish Local School Governance
    Anders Hanberger, Lena Lindgren, Ulf Lundström
     
  • Balancing managerial and professional demands: school principals as evaluation brokers
    Agneta Hult, Ulf Lundström, Charlotta Edström
     
  • Teacher ambivalence towards school evaluation: promoting and ruining teacher professionalism
    Agneta Hult, Charlotta Edström   
     
  • Customers, partners and rights- holders: School evaluations on websites
    Sara Carlbaum
     
  • School evaluation in Sweden in a local perspective: A synthesis
    Anders Hanberger, Sara Carlbaum, Agneta Hult, Lena Lindgren, Ulf Lundström

Discussion Papers

  • Reflections on vocabularies in research on evaluation
    Peter Dahler-Larsen