Publicerad: 2013-11-22

Om digitala teknologier i läkarprogrammets distansundervisning

NYHET Doktorand Fanny Pettersson och docent Anders D. Olofsson från forskningsmiljön Learning and ICT (LICT), vid Pedagogiska institutionen publicerar sina resultat i tidskriften Education and Information Technologies.

Fanny Pettersson och Anders D. Olofsson har nyligen fått sin artikel "Implementing distance teaching at a large scale in medical education: A struggle between dominant and non-dominant teaching activities" publicerad i Springertidskriften Education and Information Technologies.

Artikeln är ett delresultat av det fyra år långa forskningsprojekt som studerar digitaliseringen av organisationen, undervisningen och lärandet i det regionaliserade läkarprogrammet vid Umeå universitet. Artikeln rapporterar en longitudinell studie om hur lärarna på läkarprogrammet har tagit upp och använt digitala teknologier i sin distansundervisning.
Läs mer om artikeln via: http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10639-013-9289-1