Publicerad: 2014-01-24

Öppen föreläsning med Christer Sanne om hållbar livsstil

NYHET Christer Sanne, håller 25 februari en öppen föreläsning med titeln Social hållbarhet och en hållbar livsstil 2030.

Christer Sanne är samhällsforskare, docent em. från KTH och har bland annat skrivit boken Keynes barnbarn (Formas).

Om föreläsningen
För att politiskt klara en omställning till en hållbar ekonomi och "rädda världen" är det förmodligen avgörande att kunna visa att människor kan fortsätta att leva ett modernt och bekvämt liv i Sverige. Hur ser en sådan ekonomi ut? Och vad är social hållbarhet?

Christer Sanne presenterar en ny rapport som går från ord till siffror för att ge en konkret och sammanhållen bild av en hållbar livsstil år 2030. Rapporten Hur kan vi leva hållbart 2030 finns att ladda ned på Naturvårdsverkets hemsida.

Föreläsningen är öppen, i mån av plats, och alla är välkomna.

Mer information om föreläsningen finns i kalendern.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/