Publicerad: 2010-03-16

Öppet hus och utställning på Konsthögskolan

NYHET Under helgen den 20-21 mars dukar Konsthögskolan upp en aptitretande vårutställning och bjuder in till ett oförglömligt rendezvous. Välkommen!

Ett trettiotal konstverk presenteras i Konsthögskolans gallerier, salonger och korridorer samt på en parkeringsplats vid Mimers skola i centrala Umeå. Den årliga utställningen samlar en mångfald i uttryck och besökare får ta del av måleri, animationer, videoverk, installationer, ljud, skulpturer, fotografier och mycket mer. Mitt i allt kan man urskilja gemensamma tankegångar som snuddar vid varandra för att sen lösas upp och ta sina egna vägar.

Vårutställningen ger en möjlighet för besökare att ta del av de konstnärliga processerna som tar form i skolans alla vrår, möta människorna och de nya konstnärskapen.

Från och med den 19:e mars är det möjligt att bläddra i videokatalogen där konststudenterna berättar mer om processen kring sina arbeten och verken som presenteras i vårutställningen.

I kaféet serveras våfflor och det finns möjlighet att köpa mindre konstverk, tidskrifter och multiplar i konstshopen.

Välkommen till Konsthögskolans vårutställning!
Lördag 20 mars och söndag 21 mars kl 11.00 – 17.00.

För ytterligare information, kontakta gärna Britt-Marie Sandström, administrativ samordnare vid Konsthögskolan Tel: 090-786 68 64
E-post: britt-marie.sandström@art.umu.se