Publicerad: 2016-01-25

OUC-student på pallen i världscupen

NYHET Elitidrottsstudent Evelina Wickbom visade framfötterna i gårdagens världscuptävlingar i skidorientering och fick första gången kliva upp på prispallen i världscupsammanhang.

Evelina Wickbom satsar på dubbla karriärer och kombinerar studier på Civilingenjörsprogrammet i bioresursteknik vid Umeå universitet med en elitsatsning i skidorientering och orientering. Evelina ingår i träningsgruppen för Orienteringens utvecklingscentrum vid Idrottshögskolan. I gårdagens världscuptävling i långdistans i skidorientering tog Wickbom tredjeplats och fick för första gången i världscupsammanhang kliva på upp prispallen.

- Det var en tuff bana med många höjdmeter, så det var en utmaning. Jag är nöjd att jag höll ihop loppet på ett så bra sätt, säger Evelina.

Intervju med Evelina Wickbom: Evelina är på rätt spår

Redaktör: Anna-Karin Eriksson