Publicerad: 2014-04-14

OUC-student på startlinjen i WC-premiär

NYHET OUC-studenten Cecilia Thomasson är uttagen till årets första Världscupstävling i Mountainbikeorientering, MTBO. Cecilia som haft en skadedrabbad vinter och placerade sig på en hedrande femte respektive andra plats helgens WRE-tävling på Bornholm.

WC-premiären i MTBO i Danmark den 16-18 maj närmar sig med stormsteg. Förbundskapten Magnus Wallenborg har tagit ut den svenska truppen, bland de tävlande finns OUC-studenten Cecilia Thomasson. Cecilia som har haft en skadedrabbad vintersäsong har satt som mål för säsongen att komma tillbaka från sin skada och hoppas på att vara i form till VM som under augusti arrangeras i Polen.

Under helgen stod Cecilia på startlinjen i de WRE-tävlingar som arrangerades på Bornholm och placerade sig på en fin femte respektive andra plats.

Cecilia läser till vardags på läkarprogrammet vid Umeå Universitet och ingår i träningsgruppen för OUC.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson