Publicerad: 2016-01-28

OUC-studenter framgångsrika i världscupen i skidorientering

NYHET Flera elitidrottsstudenter vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC), Idrottshögskolan, visade framfötterna i det Svenska skidorienteringslandslaget och fick kliva upp på pallen under världscuptävlingarna i Tyskland.

Världscuptävlingarna i skidorientering avslutades med grenarna mixstafett samt stafett i Tyska Mühlleithen och med stora svenska framgångar. Under tisdagens tävlingar ingick elitidrottsstudent Magdalena Olsson i Sveriges andra lag som slutade tvåa i mixstafetten. Det svenska tredjelaget bestående av elitidrottsstudenterna Evelina Wickbom och Erik Blomgren slutade på en femte plats.

I gårdagens herrstafett ingick elitidrottsstudent Erik Blomgren i Sveriges förstalag och fick kliva högst upp på pallen. Elitidrottsstudent Markus Lundholm ingick i Sveriges andra lag som slutade fyra i herrstafetten. Elitidrottsstudenterna Evelina Wickbom samt Magdalena Olsson var en del av Sveriges förstalag på damsidan och kammade hem en andra placering i damernas stafett.

Pär Norén, verksamhetsledare för OUC vid Idrottshögskolan, berömmer sina aktivas fina prestationer. Det är fantastiskt roligt, säger han!

Härnäst tävlar studenterna under dagarna 30-31 januari i SM som arrangeras i Piteå.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson