Publicerad: 2014-05-09

OUC-studenter uttagna till A-landslaget i skidorientering

NYHET Frida Sandberg och Erik Blomgren, elitidrottsstudenter vid Umeå Universitet och aktiva inom Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan, har blivit uttagna till A-landslaget i skidorientering för säsongen 2014/2015.

Claes Turesson, förbundskapten för Skidorientering, har spikat sina trupper inför säsongen 2014/2015. Bland de uttagna i A-landslaget i skidorientering finns Frida Sandberg och Erik Blomgren, studenter vid Umeå Universitet och aktiva inom Idrottshögskolans kompetenscentrum OUC.

Frida genomförde bland annat ett fantastiskt JVM i Estland under februari, med sig hem från mästerskapet fick hon en medalj i finaste valör. Enligt Turesson visade även Frida framfötterna under EM i skidorientering. Erik har också visat fina resultat under säsongen, med bland annat stabila resultat i världscupen. Enligt Förbundskapten Claes Turesson har de både visat att de tillhör den yttersta eliten.

Till vardags studerar Frida Sandberg vid Civilingenjörsprogrammet i bioteknik. Erik Blomgren ägnar sina studier vid Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi. Båda har skrivit elitidrottsavtal med Idrottshögskolan

Redaktör: Anna-Karin Eriksson