Publicerad: 2007-05-11

Pedagogiskt pris till Tomas Sjögren, Handelshögskolan

NYHET Handelshögskolan vid Umeå universitets pedagogiska pris 2007 går till docent Tomas Sjögren vid institutionen för nationalekonomi. Priset delas ut i samband med Handelshögskolans diplomeringshögtid lördagen den 12 maj.

Prismotivering: "Tomas Sjögren, institutionen för nationalekonomi får priset för sitt outtröttliga engagemang och sitt inspirerande sätt att förmedla kunskap. Sjögren har även en sällsynt förmåga att fånga samtliga studenters uppmärksamhet samt en vilja att alla ska förstå och följa med i diskussionerna. Hans entusiasm är ytterligare en väsentlig komponent i den pedagogiska ansatsen. Sjögren visar också upp en påtaglig hängivenhet och skapar därmed en kreativ och pedagogisk lärandemiljö".

Priset omfattar ett resestipendium på 20 000 kronor. Diplomeringshögtiden äger rum på lördag klockan 16.00 i Aula Nordica. Omkring 150 nationella och internationella studenter får då ta emot ett diplom från Handelshögskolans rektor Lars Lindbergh som ett ceremoniellt bevis för att de genomfört sina ekonomutbildningar. Studenter som i olika sammanhang representerat Handelshögskolan, som till exempel SM i ekonomi eller andra tävlingar uppmärksammas också med ett diplom. Media hälsas välkomna till ceremonin.

Kontaktuppgifter: Tomas Sjögren, pristagare och docent, institutionen för nationalekonomi Tel: 090-786 99 94
Mobil 075- 15 60 302

Lars Lindberg, rektor för Handelshögskolan vid Umeå universitet Tel: 090-786 55 20 Mobil: 070- 557 72 15
E-post: Lars.Lindbergh@usbe.umu.se