Publicerad: 2010-10-19

Praktikplatser för att säkra jobben och framtiden

NYHET Hur kan kommun, näringsliv och myndigheter tillsammans skapa praktikplatser så att arbetssökande ungdomar får in en fot på arbetsmarknaden?

Unga jobb, mångfald och ägarskifte är tre ledord för en gemensam satsning på jobbsökande ungdomar i Umeå som fått namnet ”Morgondagens Arbetsmarknad”. Huvudsyftet är att skapa pratikplatser, så att de arbetssökande ungdomarna ska få in en fot på arbetsmarknaden, som i sin tur kan leda vidare till en tillsvidareanställning.

Kom och lyssna på bland andra Lars Westin från Cerum Umeå universitet, Mirjana Amovic entreprenör och affärscoach samt ungdomar i Umeå som har fått praktikplats och kan berätta om sina upplevelser.

Rex festsalar i Rådhuset i Umeå onsdagen den 3 november kl 11.30-13.00. Moderator vid konferenslunchen är Staffan Ling från Balticgruppen. Begränsat antal platser, först till kvarn. Läs mer och anmäl dig till arrangemanget

Ett arrangemang av Umeå universitet, Umeå kommun, Västerbottens läns landsting, Arbetsförmedlingen, Balticgruppen och Swedbank.

Redaktör: Malin Vikström