Publicerad: 2006-11-28

Pressinbjudan – Umeå universitet satsar offensivt i Kiruna

NYHET Den 30 november inbjuds media till en presskonferens där Umeå universitet offentliggör en stor satsning i Kiruna på miljöområdet.

Tid: 30 november kl 13.00
Plats: Kunskapsparken, aulan, Bergmästaregatan 8, Kiruna

Den offensiva satsningen är kopplad till forskning och utbildning om klimat, naturresurser, turism och hållbar utveckling, den sistnämnda rör inte minst stadsomvandlingen av Kiruna. Satsningen görs i nära samarbete med Kiruna kommun.

Vid presskonferensen närvarar Kenneth Stålnacke, kommunalråd i Kiruna, Göran Sandberg, rektor vid Umeå universitet, Åsa Bergenheim, prorektor vid Umeå universitet, och Kristin Palmqvist, biträdande prefekt vid institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap.

Ingen ytterligare information kommer att lämnas före presskonferensen.

Varmt välkomna!

Karta till Kunskapsparken finns på:
kartor.eniro.se/query?streetname= Bergm%E4staregatan+8+kiruna&what=map&asearch=1

Redaktör: Karin Wikman