Publicerad: 2008-05-22

Prova på spa på fredag!

NYHET Den 23 maj har du chans att gratis få massage och kroppsbehandling, och prova vattengympa och ai-chi på Paradisbadet i Örnsköldsvik. Då anordnar nämligen snart färdigutbildade studenter vid Umeå universitets spa-program en prova-på-dag för alla intresserade.

För andra året i rad erbjuder spa-programmets studenter en prova-på-dag med gratis behandlingar och aktiviteter på Paradisbadet i Örnsköldsvik. Under dagen kan du testa att bli masserad och få kropps- och ansiktsbehandling, delta i vattengympa och prova ett avslappningspass både i och utanför bassängen.

Spa-programmet startade hösten 2005 i Örnsköldsvik, och är en både teoretiskt och praktiskt inriktad hälso- och friskvårdsutbildning som leder fram till en högskoleexamen med inriktning mot spa-miljöer. Utbildningen är ett samarbete mellan Umeå universitet, Örnsköldsviks kommun och Paradisbadet i Örnsköldsvik.

Program Spa-dag den 23 maj kl. 09.00–16.00 Paradisbadets lokaler, Örnsköldsvik
Prova på gratis massage, kroppsbehandlingar, ai-chi (avslappning i vatten), vattengympa, ansiktsbehandlingar och avspänning.

• Ai-chi kl. 09.00 och kl. 09:30 i Rehab-bassängen
  • Vattengympa kl. 15.00-16.00 i Rehab-bassängen
  • Avspänning på land kl. 14.00 och 14.30 i Studion

Ta med egna handdukar och badlakan för behandlingar och vattenpass.
Tidsbokning på plats och drop-in, först till kvarn gäller!

För mer information, kontakta: Lisbeth Wikström-Frisén, programansvarig för spa-programmet, Umeå universitet, 090-785 48 18, lisbeth.w-frisen@idrott.umu.se

Redaktör: Camilla Nilsson