"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2015-04-29

Resultatet från ITS årliga kundnöjdhetsundersökning är färdigt

NYHET Varje år genomförs en kort användarundersökning som riktar sig till de kunder som är i kontakt med ITS via Servicedesk. I år genomfördes undersökningen under en tvåveckorsperiod i slutet av mars månad.

Alla kunder som under den perioden varit i kontakt med oss och vi har löst ärendet i Servicedesk Plus har fått möjlighet att svara på undersökningen.

Vi ställde tre korta frågor:

Hur upplevde du det bemötande du fått?Fick du den hjälp du behövde?
Vad tyckte du om handläggningstiden?

Kunden har fem svarsalternativ - mycket nöjd, nöjd, neutral, missnöjd, mycket missnöjd. Vi har ställt samma tre frågor under de tre år vi genomfört undersökningen.

Vi fick svar på 164 ärenden från universitetsanställda.2015: 164 svar2014: 152 svar
2013: 208 svar

Drygt 16% av utskickade enkäter har besvarats 2015.

Vi ser tyvärr att nöjdheten har sjunkit i årets undersökning, framförallt har vi färre som är mycket nöjda. 18 personer har svarat att de är missnöjda eller mycket missnöjda på en eller flera frågor. Förra året var det 13 personer.

Arbeta vidare med bemötande

En aktivitet som vi ser i svaren att vi behöver arbeta vidare med på olika sätt är bemötande.

Några konkreta saker som syns på svaren:

  • Kunderna önskar svar även på enklare ärenden. Skriv gärna en rad om att ärendet är fixat istället för att bara stänga ärendet.
  • Kunderna önskar att vi utveckla korta torftiga svar. T.ex. lägga till ett ”Hör gärna av dig om du har fler frågor!”
  • Kunderna verkligen uppskattar de gånger vi ringer.

Nöjda kunder

Som vanligt får vi också många positiva kommentarer:

  • Jättebra support - lyhörda och serviceinriktade!
  • Jättesnabb service!
  • Mkt bra service!
  • Mycket nöjd
  • Snabb och tydligt svar.  Väldig nöjd
  • Snabbt svar, snabbt löst. Tack!
  • Snabbt, proffsigt och vänligt - vad mer kan man begära!
  • Så proffsigt och snabbt. Mkt bra!
  • Tycker alltid man får bra service och bra hjälp av ITS. Tror inte jag varit besviken någon gång.

Redaktör: Anja Axelsson