Publicerad: 2013-10-17

RiseB utlyser uppsatspris i hållbarhet och företagsetik

NYHET RiseB utlyser ett årligt uppsatspris om 25 000 kronor för att öka intresset bland företagsekonomistudenter för hållbarhet och företagsetik. Sista ansökningsdag för läsåret 2012/2013 är 31 december 2013.

Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB.se) vid Handelshögskolan vid Umeå universitet utlyser ett årligt uppsatspris med syfte att uppmuntra ekonomstudenter att intressera sig för och fördjupa sig i hållbarhet och företagetik. Berättigade att söka uppsatspriset är studerande inom företagsekonomi som har författat en uppsats på kandidat-, magister- eller masternivå där huvudfokus är hållbarhet och företagsetik. Vinnaren tilldelas 25 000 kr.

Följ denna länk för att läsa mer kring uppsatspriset och för att nominera uppsatser.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/