Lars Westin vid Cerum invald i styrelsen för VTI

Professor Lars Westin vid Cerum (Centrum för Regionalvetenskap vid Umeå universitet) har av regeringen utsetts till ledamot av styrelsen för Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI).

VTI är ett forskningsinstitut med tvärvetenskaplig inriktning som bedriver forskning och utveckling om infrastruktur, trafik och transporter. VTI omsätter årligen ca 230 miljoner kronor och har ca 200 anställda.

– Utnämningen synliggör den viktiga roll Cerum och Umeå universitet under en lång tid haft inom svensk transportforskning. En roll som fortsätter att attrahera forskningsuppdrag till Cerum från såväl nationella som regionala och lokala uppdragsgivare, säger Johan Lundberg, föreståndare vid Cerum.

Läs mer om Lars Westin

Senast uppdaterad: 2019-09-26