Publicerad: 2018-01-18

Satsning på hållbar utveckling i utbildningen

NYHET Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten satsar på att ge studenterna kunskaper att ta sig an kraven på hållbar utveckling i samhället. Torsdag 17 januari hölls ett event i Teknikhuset, där en ny kursbok i ämnet samtidigt släpptes.

Författare till boken Hållbar utveckling – teknik, samhälle och livskvalitet, är Håkan Gulliksson och Ulf Holmgren, Institutionen för tillämpad fysik och elektronik.

Boken kommer nu i en tredje upplaga, där författarna vågat ta ut svängarna lite mer, provocera en smula och också förutspå vad som händer i framtiden.

Lyssna på ett inslag om boken och hur fakulteten arbetar med hållbarhet

Författarna Håkan Gulliksson och Ulf Holmgren diskuterar sin nya kursbok Hållbar utveckling med utgivaren Jens Fredholm, Studentlitteratur.
Under boksläppet fanns möjlighet att bläddra i boken och få ett signerat exemplar.
Kristin Palmqvist, ordförande i utbildningskommittén berättar hur fakulteten stärker sitt arbete med hållbar utveckling i utbildningen.

Redaktör: Anna-Lena Lindskog