Publicerad: 2012-09-10

Seminarium om universitetets samarbete med Nordiska Centret i Indien

NYHET Umeå universitet är medlem av Nordiska Centret i Indien sedan 2001. Vill du veta mer om centret och vårt samarbetsavtal är du välkommen att lyssna på och ställa frågor till centrets nya direktör, Kristina Myrvold, som besöker Umeå universitet den 27 september.

Nordiska Centret i Indien har 20 medlemsuniversitet, varav Umeå är ett. Syftet med centret är att skapa ett forum för kontakt och samarbete mellan de deltagande nordiska universiteten och universitetet i Indien när det gäller utbildnings-, forsknings- och kulturfrågor.

Studenter från Umeå universitet har bland annat deltagit i den årligt återkommande kursen ”Contemporary India”. Centret har funnits sedan 2001 men det är först på senare år som förutsättningarna getts att verkligen bedriva verksamhet i Indien. Styrelsen för Nordiska Centret har därför tecknat avtal med det prestigefyllda University of Hyderabad.

Nordiska centret har fått en ny direktör, Kristina Myrvold, som besöker Umeå universitet den 27 september. Välkommen att lyssna på hennes information (ges på svenska) om centret!

Tid: 27 september kl 13.00-14.30
Plats: Professorn, plan 8 i Förvaltningshuset
Anmälan (görs via kalendariet senast 24 september)

För frågor om seminariet, kontakta:

Per A Nilsson, International Office, rådsmedlem, representerar Umeå universitet i Nordiska Centret i Indien
Rupali Bhalerao, styrelsemedlem, deltar i rådets inre arbete

Mer information om Nordiska Centret i Indien:
www.facebook.com/pages/Nordic-Centre-in-India-NCI/229036943864345

Redaktör: Annica Höglund