Publicerad: 2016-04-11

Skickliga lärare inom Idrottshögskolan meriteras

NYHET Stefan Holmström, forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk, samt Mattias Lundberg, medlem i Idrottshögskolans utbildningsråd, är några av Umeå universitets lärare som blivit nyligen fått utmärkelsen excellenta lärare samt meriterade lärare.

År 2013 införde Umeå universitet, som det första stora lärosätet i landet, ett system med universitetsgemensamma kriterier för att premiera lärares pedagogiska skicklighet. Universitetets pedagogiska meriteringssystem har två nivåer, meriterad samt excellent, och lärarna ansöker själva om inplacering.

Mattias Lundberg, universitetslektor vid Institutionen för psykologi.
Stefan Holmström, universitetslektor vid Institutionen för psykologi.

Stefan Holmström, forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk, har fått utmärkelsen Excellent lärare och Mattias Lundberg, medlem i Idrottshögskolans utbildningsråd, har fått utmärkelsen meriterad lärare. Vid Vårpromotionen den 21 maj kommer alla nya meriterade samt excellenta lärare att uppmärksammas.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson