Publicerad: 2014-01-13

Skidorienteringsframgångar för våra OUC-studenter

NYHET Elitidrottsstudenterna Frida Sandberg, Christian Spoerry och Erik Blomgren vid Orienteringens utvecklingscentrum i Umeå gjorde fina resultat vid SM-tävlingarna i Boden under helgen.

SM-tävlingar i skidorientering genomfördes under helgen i Boden. Flera studenter vid Idrottshögskolan reste norröver och genomförde bra lopp.

Frida Sandberg satsar på dubbla karriärer genom sin satsning i skidorientering och sina studier vid Civilingenjörsprogrammet i bioteknik. I helgen vann hon SM-guld i skidorientering i klassen D 20 Elit.

Även Christian Spoerry gjorde en fin prestation I SM-tävlingen, H 21 Elit, och fick med sig en bronsmedalj hem. Till vardags kombinerar Christian sin elitsatsning på skidorientering med doktorandstudier i medicinsk vetenskap.

Erik Blomgren gjorde ett bra SM-lopp och slutade på en femte plats i klassen H 21 Elit. Erik kombinerar sin idrott med studier vid Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson