Publicerad: 2013-05-27

SM-guld till elitidrottsstudenten Isabelle Eriksson

NYHET Elitidrottsstudenten Isabelle Eriksson sprang i det vinnande 4 x 800 m laget från IFK Lidingö som segrade i helgens stafett-SM-tävlingar i Huddinge, Stockholm. Till vardags studerar hon ekonomi på Umeå universitet.

Isabelle sprang andra sträckan i laget på den för henne udda distansen 800 m i Lidingölaget. Till vardags är hennes huvuddistanser 400 m häck och 400 m med SM-guld och Finnkamps-deltagande i 400 m häck som som främsta meriter.

Helgens lopp var första gången hon provade den dubbla distansen och fick ett SM-guld med sig för "besväret". Det kan inte kallas annat än en lyckad premiär!

Isabelle Eriksson pluggar ekonomi på Umeå universitet samtidigt som hon elitsatsar via Friidrottens prestationscenter vid Idrottshögskolan, Umeå universitet.

Mer info

ResultatlistaTävlingsinbjudanFilm på loppet