Publicerad: 2014-03-25

SM-guld till OUC studenter

NYHET I helgen avgjordes SM-stafett i skidorientering i Umeå. Elitidrottsstudenterna Christian Spoerry och Erik Blomgren vann SM-guld på hemmaplan med en och en halv minut till silvermedaljörerna.

Umeå arrangerade SM-stafett i skidorientering under helgen som gick. Erik Blomgren och Christian Spoerry, båda studenter vid Orienteringens utvecklingscentrum vid Idrottshögskolan i Umeå, gjorde fina instatser i spåren och kunde med stor marginal till silvermedaljörerna ta hem guldmedaljen.

På startlinjen fanns 24 lag, samtliga åkare körde två sträckor var - en lite längre och en kortare. Erik och Christian, tävlandes för klubben Umeå OK, var det starkaste laget och fick en härlig seger på hemmaplan.

Efter tävlingarna åkte OUC-studenterna Erik Blomgren och Carl Magnusson till Sodankylä för att representera Sverige vid militära VM.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson