Publicerad: 2015-09-25

Sök utbytesplatser utanför Europa!

NYHET Vill du utmana dig själv och få ovärderliga erfarenheter? Lära känna ett nytt land, en ny kultur och få vänner för livet? Lyfta ditt CV med internationella erfarenheter? Sök en utbytesplats!

Nu utlyser International Office utbytesplatser utanför Europa inom de centrala och fakultetsanknutna avtalen. De centrala utbytesavtalen är öppna för studenter från samtliga fakulteter vid Umeå universitet, med ett fåtal undantag. Utbytesplatserna kan sökas av studenter på grundnivå, avancerad nivå samt av internationella studenter. Ett fåtal av de utomeuropeiska partneruniversiteten är fakultetsanknutna. Dessa utbytesplatser är endast öppna för studenter med specifik fakultetsanknytning.

Sista ansökningsdag: 18 november

Informationsträffar

Den 6 och 8 oktober, kl. 12–13, anordnas informationsträffar på svenska i Samhällsvetarhuset, hörsal C.

Den 9 oktober, kl. 12–13 anordnas en informationsträff på engelska i Samhällsvetarhuset, hörsal C.

Ländertäffar

Mingla med studenter från våra partneruniversitet och Umeåstudenter som tidigare varit på utbytesstudier. Samtliga länderträffar hålls kl. 15–17.

• Asien och Mexiko: 14 oktober.
  • USA och Kanada: 15 oktober.
  • Nya Zeeland och Australien: 23 oktober

Drop-in i Infocenter

Vi svarar på dina frågor om utbytesstudier måndagar och onsdagar kl. 12–13 från 13 oktober till 17 november, med några undantag då vi istället finns där:

Måndag 9 novemberTisdag 10 novemberMåndag 16 november
Tisdag 17 november

För frågor, kontakta gärna

Carina JohanssonInternational Office

Mer information om utbytesstudier hittar du här:
Utbytesplatser utanför Europa

Redaktör: Sandra Åström