Publicerad: 2009-02-16

Spännande design ställs ut på universitetsbiblioteket

NYHET Den 18 februari kl 13.30 inviger universitetsbiblioteket en utställning med spännande och kreativ design skapad av Designhögskolans studenter.

Utställningen pågår mellan den 16 februari till 8 mars. Då visar universitetsbiblioteket exempel på examens- och projektarbeten utförda av studenter på Designhögskolans kandidat- och masterprogram i industridesign. Modeller, posters och digital information ger besökarna en inblick i hur studenterna arbetar med att finna kreativa lösningar i olika designprojekt.

Dessutom uppmärksammas Designhögskolans kvalitetsarbete, något som lett till att de utsetts till framstående utbildningsmiljö av Högskoleverket. Läs mer om utmärkelsen.

Tid: Utställningen invigs den 18 februari kl 13.30 av överbibliotekarie Kjell Jonsson, och Designhögskolans prefekt Tapio Alakörkkö. Utställningen pågår mellan den 16 februari till 8 mars
Plats: Utställningsytan i studiesalen, Universitetsbiblioteket, Umeå universitet

För ytterligare information, kontakta:
Ulrika Andersson, bibliotekarie, universitetsbiblioteket
E-post: ulrika.andersson@ub.umu.se