Publicerad: 2014-02-19

Specialnummer om digital materialitet

NYHET Mikael Wiberg, professor vid Institutionen för Informatik har tillsammans med sina internationella forskarkollegor Jofish Kaye vid Yahoo! Labs och Peter Thomas, editor-in-chief för den internationella vetenskapliga tidskriften PUC - Personal and Ubiquitous Computing varit redaktörer för ett nytt specialnummer i PUC med fokus på digital materialitet.

Specialnumret samlar forskningsresultat från en mängd internationellt etablerade forskare inom området som t.ex Jeffrey Bardzell, Daniela Rosner och Anna Vallgårda. Med detta specialnummer etablerar sig grundforskningen kring digital materialitet och dess metodologiska och tillämpade implikationer i en väl ansedd tidskrift inom området.

Specialnumret med rubriken "Material interactions" publicerat i Personal and Ubiquitous Computing, March 2014, Volume 18, Issue 3 finns fritt tillgängligt för alla studenter som sitter på universitetsnät och för andra med fri tillgång till universitetens tidsskriftsamlingar via länken Personal and Ubiquitous Computing.

Redaktör: Mikael Hansson