Publicerad: 2014-03-20

SR: Hur hantera nazisterna?

NYHET Lena Berggren, docent i historia vid Umeå universitet, deltar i Sveriges radios program Studio Ett i samtal om de rasideologiska rörelserna i Sverige och hur de bör bemötas i politisk debatt.

Från programbeskrivingen: "Enligt organisationen Expos nya rapport är de rasideologiska rörelserna i Sverige mer aktiva än på länge. Svenskarnas parti till exempel, planerar att ställa upp i 30 kommuner i valet i höst. Hur ska de andra partierna hantera detta? Ta debatten eller tiga ihjäl? Samtal mellan Henrik Arnstad, vetenskapsjournalist, Lena Berggren, historiker Umeå universitet och Angelica Rage, socialdemokratiskt kommunalråd i Forshaga."

Lyssna på Sveriges radios Studio Ett som sändes 2014-03-19 (Inslaget "Hur hantera nazisterna?" startar 1:12:55)

Redaktör: Sandra Olsson