Publicerad: 2004-10-26

Statsrådet Ulrica Messing besöker Umeå universitet

NYHET Infrastrukturminister Ulrica Messing besöker Umeå universitet, Samverkanshuset, onsdag 27 oktober klockan 13.00.

Ulrica Messing kommer att få en guidad tur i det nya Samverkanshuset. Rektor Inge-Bert Täljedal, Pär Lärkeryd, chef för Enheten för näringsliv och samhälle, ENS, samt Christina Skogberg, chef för området kommunikation inom ENS, kommer att presentera universitetet och berätta om Umeå universitets samverkan med det omgivande samhället.

Som infrastrukturminister är Ulrica Messing också ansvarig för den regionala utvecklingspolitiken.
– Omvärlden har regional- och tillväxtpolitiska förväntningar på universiteten. Jag kommer bland annat att ta upp frågan om hur universitetets samverkan med det omgivande samhället ska finansieras med tanke på dessa perspektiv, säger Pär Lärkeryd.

Ulrika Messing träffar representanterna för Umeå universitet i Samverkanhusets foajé klockan 13.00. Besöket pågår till 13.50.

Media är välkomna att närvara.

Redaktör: Carina Dahlberg