Publicerad: 2007-10-19

Stefan Anderssons och Katherine Hayles högtidsföreläsningar

NYHET Galleristen Stefan Andersson och cyberteoretikern Katherine Hayles blir hedersdoktorer vid Umeå universitets humanistiska fakultet vid årshögtiden i morgon den 20 oktober. Redan idag kan du lyssna på deras högtidsföreläsningar, på plats i Humanisthuset eller direktsända över Internet!

Idag den 19 oktober kl. 13.35 föreläser Stefan Andersson om "Från spel till gallerierna" i hörsal F, Humanisthuset.
Föreläsningen pågår 25 minuter.

Idag den 19 oktober kl. 14.10 ger Katherine Hayles sin föreläsning: "Electronic Literature: New Horizons for the Literary" i hörsal F, Humanisthuset.
Föreläsningen pågår 25 minuter.

Varmt välkommen!

Även följande föreläsningar streamas från Hörsal F i Humanisthuset: Kl 13.00 Marie Stocklund som vid årshögtiden får Stiftelsen Språk och Kulturs pris
Kl 14.45 Marianne Berglund som får VK:s Jubileumsfonds pris

Redaktör: Helena Vejbrink