Publicerad: 2010-11-08

Stipendier för studie- och forskningsvistelser i Slovakien

NYHET SAIA (Slovakisk Akademisk InformationsAgentur) informerar härmed på uppdrag av Slovakiens skol-, forsknings- och idrottsministerium om ett stipendieprogram för studenter, doktorander, lärare på högskolan och forskare som möjliggör en vistelse i Slovakien under 2011.

Stipendierna gäller för studie- eller forskningsvistelser. Planerade stipendievistelser kan äga rum:

• för studenter: som tidigast fr.o.m. den 1 februari 2011 och som längst t.o.m. den 30 juni 2011.
  • för doktorander, forskare och lärare på högskolor: som tidigast fr.o.m. den 1 februari 2011 och som längst t.o.m. den 31 augusti 2011.

Den exakta tiden för vistelsen måste framgå av ett brev som den sökande erhåller från värdinstitutionen.

Den sökande meddelas besked om stipendium per mail så snart som möjligt, dock senast fram till slutet av 2010. De utvalda stipendiaterna erhåller därefter mer detaljerad information gällande utbetalning av stipendierna direkt från Slovakiens skol-, forsknings- och idrottsministerium.

Detaljerad information om stipendierna och anmälningsblanketter för intresserade (anmälan kan göras direkt on-line) finns på www.scholarships.sk.

Sista ansökningsdag är den 24 november fram till kl 16.00.

Redaktör: Annica Höglund