Publicerad: 2015-05-27

Stor uppslutning på Idrottshögskolans dag 2015

NYHET 20 forskare inom Idrottshögskolans nätverk presenterade under Idrottshögskolans dag sin aktuella idrottsforskning. Arrangemanget lockade många åhörare, drygt 150 personer var anmälda till dagen.

Idrottshögskolans dag arrangerades den 22 maj med syftet att sprida information om aktuell idrottsforskning som producerats av forskare inom Idrottshögskolans nätverk samt inspirera till samverkan med Idrottshögskolan. Drygt 150 åhörare representerade från Umeå universitet, näringslivet och idrottsrörelsen besökte Idrottshögskolans dag.

I utställningen utanför föreläsningssalarna fanns samverkansparterna Umeå Fritid, Blodomloppet, Västerbottens Idrottsförbund/SISU Idrottsutbildarna, Change the game, Umeå Simsällskap samt de idrottsrelaterade utbildningarna representerade.

Nästa Idrottshögskolans dag arrangeras år 2017.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson