Publicerad: 2014-11-04

Stort anslag till framstående yngre forskare vid Umeå universitet

NYHET Paolo Medini, universitetslektor vid Institutionen för Integrativ medicinsk biologi, IMB, Umeå universitet, får Vetenskapsrådets Bidrag till framstående yngre forskare, i årets stora utlysning.

Enligt Vetenskapsrådet har 19 av totalt 212 ansökningar beviljats medel, vilket ger en beviljandegrad på 9 procent. 84 av de sökande var kvinnor varav 6 beviljades bidrag. Motsvarande siffra för männen var 128 sökande och 13 beviljade.

Totalt fattades beslut om fördelning av 342 miljoner kronor under en sexårsperiod.

Paolo Medini vid Institutionen för integrativ medicinsk biologi, IMB, tilldelas 18 miljoner kronor fördelat på åren 2014-2019 för projektet Functional dendritic architechture of cortical microcircuits in vivo: role in sensory integration and experience-dependent plasticity.

För mer information, kontakta gärna:

Paolo MediniTelefon: 090-786 62 09
E-post: paolo.medini@umu.se