Publicerad: 2014-02-27

Stort intresse bland årets gymnasieelever

NYHET Intresset var stort bland gymnasieelever när studievägledarna höll i informationspasset om Beteendevetenskap, i samband med universitetets informationsdag igår.

Totalt kom det ca 3000 norrländska gymnasieelever igår när universitetet ordnade en informationsdag för elever som går sista året på gymnasiet. Pedagogiska institutionen fanns representerade i Lindellhallen och tillsammans med Institutionen för psykologi, Sociologiska institutionen, Institutionen för informatik samt Institutionen för socialt arbete marknadsfördes alla utbildningar och kurser inom Beteendevetenskap.Intresset var stort bland eleverna och över 200 besökare kom och lyssnade på informationspasset om beteendevetenskap. Jenny Dufweke, studievägledare vid Pedagogiska institutionen tror att höstens kurser kommer att fylllas.
- Utifrån de höga söksiffrorna hösten 2013 och våren 2014, tror jag att vi har en härlig höst att se fram emot, säger Jenny.